Latest news

Institutul Astronomic - Vector național de promovare a astronomiei și educației prin știință

Institutul Astronomic al Academiei Române a participat în ultimele luni la activitățile educaționale naționale „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”, iar în zilele de 17-18 mai, la ediția din acest an a târgului de știință și tehnologii spațiale Astrofest.

În spațiile culturale din București ale Institutului Astronomic - Sala Meridian, Cupola Ecuatorială, Holul Pavilionului Principal, Holul Planetariu și Cupola Soare, precum și în rondul din proximitatea Vilei Bosianu, peste 1500 de copii și adulți au avut posibilitatea de a interacționa cu moștenirea culturală a astronomiei românești, dar și cu istoria locului, care și-a adus o contribuție importantă la istoria națională.

La Astrofest 2024, standul Institutului s-a bucurat de o mare popularitate fiind vizitat de mii de participanți. În acest an, tema prevalentă a standului au fost asteroizii - corpuri cerești studiate de nucleul dedicat de cercetători ai Institutului Astronomic al Academiei Române. Standul a expus 4 fragmente de meteorit de aprox 4-5 kg. fiecare, recuperați din nord-vestul Africii. Prin lupă binoculară, s-a studiat de către cei mari și mici, misteriosul fragment de meteorit North West Africa 869, precum și o secțiune de material meteoritic cu un mozaic de metale topite, oxizi și spectaculoase structuri cristaline, prilej de a prezenta fenomene și legități ale acestui domeniu distinct al astronomiei.

Oferta de tipărituri de popularizare și machetarea prezentată publicului au întregit experiența cunoașterii la standul Institutului Astronomic.

În partea a doua a zilei de sâmbătă, 18 mai, când cerul s-a eliberat de nori, în fața standului Institutului Astronomic al Academiei Române de la Astrofest 2024, publicul a putut observa Soarele prin lunetă dotată cu filtru profesional iar mai pe seară, Luna.

Despre explorarea spațiului cosmic, cu cei mai tineri viitori astronauți din România, la standul Institutului Astronomic al Academiei Române (Astrofest 2024)

Published on: May 22, 2024

Participarea Institutului Astronomic al Academiei Române la activități cultural-educative în perioada aprile-mai 2024
News

Latest news from A.I.R.A.

Astronomical data

Ephemerides

Astrodata

Research

Our latest publications

Research

Careers

Join us for a career in astronomy.

Join us